
Belçika'nın başkenti Brüksel'de gerçekleştirilen uluslararası zirvede konuşan Bakan Uraloğlu, tedarik zincirlerinde yaşanan kırılmaların ardından Türkiye'nin üstlendiği kritik role dikkat çekti. Rusya-Ukrayna savaşı sonrası Türkiye’nin Avrupa Birliği için vazgeçilmez bir lojistik merkez haline geldiğini belirten Uraloğlu, Orta Koridor'un öneminin artık herkes tarafından kabul edildiğini ifade etti.
Türkiye’nin son yirmi yılda ulaştırma sektörüne yaptığı 355 milyar dolarlık devasa yatırımın meyvelerini topladıklarını belirten Uraloğlu, lojistik entegrasyonun küresel ticaretin aksamaması için hayati olduğunu belirtti.
Zirvede dünyaya önemli bir müjde de veren Bakan Uraloğlu, bu yıl yapımına başlanacak yeni bir dev projenin sinyalini verdi. Türkiye’yi lojistik üs konumuna taşıyacak bu yeni hamleyle, Orta Koridor’un kapasitesinin katlanarak artırılması hedefleniyor.
Ulaşım altyapısı kadar ticareti kolaylaştırıcı adımların da önemli olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, ticaretin önündeki bürokratik engellerin ve vize sıkıntılarının, "kazan-kazan" prensibiyle acilen çözülmesi gerektiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu, lojistik ağların etkin çalışması için hukuki ve idari düzenlemelerde de tam uyumun şart olduğunu sözlerine ekledi.


