
İki ülke arasındaki uzun vadeli ve kapsamlı iş birliğinin masaya yatırıldığı zirveye, Kırgızistan Bakanlar Kurulu Birinci Başkan Yardımcısı Adılbek Kasımaliyev ve Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov liderliğindeki heyetler katıldı. Görüşmelerde, ticaret hacmini artıracak somut projeler ve ulaşım ağlarının geliştirilmesi hedefleri öne çıktı.
Toplantıda konuşan Kırgızistan Bakanlar Kurulu Birinci Başkan Yardımcısı Adılbek Kasımaliyev, iki ülke arasındaki ekonomik bağların son beş yılda çok güçlü bir ivme kazandığına dikkat çekti. Kasımaliyev, "Ticaret hacmimiz 2025 yılı sonunda 1 milyar dolar barajını aşarak son beş yılda iki katına çıkmıştır" ifadelerini kullandı.
İş birliği vizyonunu bir üst seviyeye taşıyan Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov ise mevcut ticaret hacminin potansiyeli yansıtmadığını belirterek, 2030 yılına kadar bu rakamı ikiye katlama hedefi koyduklarını açıkladı. Aripov, özellikle sınır ötesi ticaretin kolaylaştırılması ve lojistik entegrasyonun bu hedefe ulaşmadaki kilit rolüne vurgu yaptı.
Zirvenin sonunda, iki ülke arasında ticari, kültürel ve ekonomik alanlarda atılacak adımları içeren 12. Dönem Karma Ekonomik Komisyonu Protokolü imzalandı. Bu protokol ile enerji, tarım ve ulaştırma alanlarında yeni iş birliği kapılarının aralanması ve kardeş halkların refah seviyesinin ortak projelerle yükseltilmesi hedefleniyor.


