
NATO Zirvesi’ne sayılı günler kala Ankara Emniyet Müdürlüğü, güvenlik çemberini genişleterek operasyonel faaliyetlerini yoğunlaştırdı. Şehrin her noktasında 24 saat esasına göre gerçekleştirilen denetimlerle, zirve boyunca en ufak bir zafiyete izin verilmemesi hedefleniyor.
Ankara Emniyet Müdürü Maksut Yüksek’in talimatıyla başlatılan "Operasyon Turkuaz" planı kapsamında;
-
Stratejik Denetim: Şehrin tüm giriş ve çıkış noktalarında kontrollere hız verildi; 9 ilçede uygulama sahaları oluşturuldu.
-
Sahada Tam Kadro: Özel Harekat, Yunus ve Narkoasayiş ekipleri, NATO çalışma alanları başta olmak üzere tüm kritik noktalarda nöbet tutuyor.
-
Huzur Uygulaması: Eş zamanlı olarak 215 noktada 450 personelin katılımıyla geniş çaplı huzur operasyonları gerçekleştiriliyor.
Zirve öncesi güvenlik önlemlerinin yanı sıra şehirde huzuru bozan unsurlara yönelik operasyonlar da hız kesmeden devam ediyor. Kamu düzenini korumak adına oteller ve turistik işletmeler sıkı denetim altına alınırken, terör örgütlerinin faaliyetlerini deşifre etmeye yönelik baskınlarda 209 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.
Ankara Emniyeti, zirve süresince hem diplomatik güvenliği sağlamak hem de Başkentlilerin huzurunu korumak için teyakkuz durumunu zirvede tutmaya devam edecek.


