
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki temaslarında Türkiye’nin enerji geleceğine dair kritik açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin enerji dönüşüm sürecinde "elektrifikasyonu" stratejisinin merkezine aldığını vurgulayan Bakan Bayraktar, yenilenebilir enerji yatırımlarını çok daha ileri bir noktaya taşıyacak yeni hedeflerin yakın zamanda duyurulacağını belirtti.
Elektrifikasyon Odaklı Dönüşüm
Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji bağımsızlığını güçlendirmek ve karbon nötr hedeflerine ulaşmak için attığı adımları Londra'dan dünyaya duyurdu. Bu stratejik dönüşümün temelini ise enerjinin üretiminden tüketimine kadar her aşamasında elektrifikasyonun artırılması oluşturuyor.
160 Milyar Dolarlık Yatırım Hamlesi
Türkiye’nin önümüzdeki 10 yıllık dönemde devasa bir yatırım trafiğine hazırlandığını belirten Bakan Bayraktar, rakamsal hedefleri paylaştı. 2035 yılına kadar Türkiye’nin toplam yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımı ihtiyacının 160 milyar dolar seviyesinde olduğunu ifade eden Bayraktar, bu miktarın 80 milyar dolarının doğrudan enerji sistemlerinin dönüşümüne aktarılacağını açıkladı.
Enerji Gündemi Antalya'da Şekillenecek
Bakan Bayraktar, Türkiye’nin uluslararası iklim hedefleri doğrultusunda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye devam edeceğini belirtirken, gözlerin çevrildiği COP31 süreci ve Türkiye’nin enerji politikalarındaki yeni dönemin detaylarının Antalya’da düzenlenecek kapsamlı bir programla kamuoyuna açıklanacağı müjdesini verdi.


