
Son 20 yılda 19 kez ihracat şampiyonu olan ve geçen yıl 41,5 milyar dolarlık dış satıma imza atan Türk otomotiv endüstrisi, "OİBVentures Mobilite İnovasyon Fonu" ile teknoloji girişimlerini destekleyerek sektörün geleceğini şekillendirmeyi hedefliyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nde gerçekleştirilen lansmanda, otomotiv dünyasının değişen paradigmaları masaya yatırıldı. Sektörün geleceğinin yazılım, otonom sürüş ve elektrikli araç teknolojilerinden geçtiğini vurgulayan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, yeni fonun girişimciler için sağlayacağı fırsatlara dikkat çekti.
Bakan Bolat, otomotiv sektöründeki değişimin sadece motor teknolojileriyle sınırlı kalmadığını belirterek, modern araçların artık birer "akıllı cihaz" olarak tanımlandığını ifade etti. Avrupa Birliği ile olan derin ekonomik entegrasyona vurgu yapan Bolat, yerli startupların küresel pazardaki rekabet gücünü artırmak için bu fonun kritik bir role sahip olduğunu belirtti.
Türkiye Kalkınma Fonu'nun da destek verdiği bu girişim, özellikle mobilite teknolojileri geliştiren yerli startuplara sermaye ve pazar erişimi konusunda büyük bir destek paketi sunuyor. Lansman sonunda gerçekleştirilen hediyeleşme töreniyle, sektör temsilcileri arasındaki iş birliği mesajı pekiştirildi. Türk otomotiv sektörü, bu inovasyon fonu sayesinde sadece araç üreten değil, otomotiv teknolojilerini tasarlayan ve ihraç eden bir merkez olma yolunda dev bir adım daha atmış oldu.


